Χαν Κανγκ (Copyright: David Levene/The Guardian)

Η Νοτιοκορεάτισσα συγγραφέας Χαν Κανγκ είναι η φετινή νικήτρια του Νόμπελ Λογοτεχνίας, μια διάκριση που αναγνωρίζει το σπάνιο ταλέντο της και την ικανότητά της να αναδεικνύει πολύπλοκα θέματα μέσα από την απλότητα του λόγου. Η βράβευσή της προκάλεσε χαρά στους θαυμαστές της, αν και η ίδια αντέδρασε με συγκ restrained ενθουσιασμό. Όταν ενημερώθηκε για τη νίκη της, περιέγραψε την έκπληξή της και δήλωσε ότι σκοπεύει να το γιορτάσει ήσυχα με τον γιο της.

Η Χαν Κανγκ είναι εντυπωσιακή για την ικανότητα της να αγγίζει βαριά ζητήματα, όπως η καταπίεση των φύλων και η κοινωνική πρόοδος στη Νότια Κορέα. Τα έργα της, όπως η «Χορτοφάγος», έχουν κερδίσει αναγνώριση για την εσωτερικότητα και την πολυπλοκότητά τους, συνδυάζοντας στοιχεία λυρικής μελαγχολίας και αισθητικής λεπτότητας. Στο «Οι Ανθρώπινες Πράξεις», ερευνά τη σφαγή στην πόλη Γκουάνγκτζου το 1980, αναδεικνύοντας τις πληγές του παρελθόντος και διατηρώντας τη μνήμη ζωντανή.

Η επιτυχία της Χαν Κανγκ είναι χαρακτηριστική της σύγχρονης λογοτεχνίας, καθώς η Σουηδική Ακαδημία επιδιώκει να εξετάσει το παγκόσμιο λογοτεχνικό τοπίο, προσανατολισμένη σε συγγραφείς που ξεπερνούν τα σύνορα της Ευρώπης και της Αμερικής. Οι Κορεάτες αναγνώστες έσπευσαν να προμηθευτούν τα βιβλία της, προκαλώντας «έκρηξη» στις πωλήσεις, και πολλές ιστοσελίδες βιβλιοπωλείων κατέρρευσαν από την αυξημένη ζήτηση.

Ο πατέρας της, Χαν Σεούνγκ-γουόν, μίλησε με καμάρι για τη μοναδικότητα του ύφους της κόρης του και την προσαρμογή της γραφής της σε άλλες γλώσσες, ενώ τόνισε την έκπληξή της για τη βράβευση σε μια εποχή παγκόσμιας κρίσης. Όπως ανέφερε, η Χαν Κανγκ ένοιωσε αδυναμία να γιορτάσει ενώ οι άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε πολέμους. Αυτή η ευαισθησία συνδυάζεται με τη χαμηλή δημόσια παρουσία της, καθώς επιλέγει να επικοινωνεί μέσω των έργων της παρά μέσω δηλώσεων ή συνεντεύξεων.

Η προσωπική διαδρομή της Χαν Κανγκ στη λογοτεχνία περιλαμβάνει σημαντικές επιρροές από ρωσικούς συγγραφείς, όπως ο Ντοστογιέφσκι και ο Πάστερνακ, καθώς και στιγμές ενδοσκόπησης και αναζήτησης της ταυτότητάς της. Το πρόσφατο μυθιστόρημά της «Μάθημα Ελληνικών» αποκαλύπτει την ευαισθησία της στη γλώσσα και το συναίσθημα, καθώς εξερευνά τη σιωπή και την ανθρώπινη εμπειρία μέσα από την ιστορία δύο κεντρικών χαρακτήρων.

Η Ερση Σωτηροπούλου, μία από τις υποψήφιες για το Νόμπελ, εξέφρασε την ικανοποίησή της για την επιλογή της Χαν Κανγκ, τονίζοντας την έμφαση της Σουηδικής Ακαδημίας στη βαθιά μελέτη της λογοτεχνίας. Αυτή η βράβευση αναγνωρίζει όχι μόνο το έργο της Χαν Κανγκ, αλλά και την μοναδική της προσέγγιση στην τέχνη της αφήγησης, που συνδυάζει τον πόνο με την ελπίδα και αγγίζει τις καρδιές των αναγνωστών σε παγκόσμιο επίπεδο.

Πηγή: ethnos.gr