Οι μετρήσεις δείχνουν ότι οι Γάλλοι ήταν από τους καλύτερους και πολυπληθέστερους πελάτες των ελληνικών νησιών και άλλων παραθαλάσσιων θερέτρων την εφετινή τουριστική χρονιά. Και οι ενδείξεις υποδηλώνουν ότι το 2022 θα είναι ακόμα καλύτεροι!

Έρευνα που διενεργήθηκε στα τέλη Οκτωβρίου έδειξε ότι το υπ’ αριθμόν ένα σχέδιο που κάνουν οι Γάλλοι πολίτες για την επόμενη χρονιά είναι να… ταξιδέψουν. Μοναδική πηγή ανησυχίας για την υλοποίηση των περιηγητικών τους σχεδίων είναι ο πληθωρισμός.

Δεν ξεπερνιούνται εύκολα, φαίνεται, οι επιπτώσεις των αλλεπάλληλων αποκλεισμών και των λοκντάουν. Αυτό δείχνει έρευνα που διεξήγαγε ο πιστωτικός οργανισμός Cofidis σε συνεργασία με το ερευνητικό ινστιτούτο CSA Research για τη «Λίστα των Σχεδίων για το 2022» που καταρτίζουν οι Γάλλοι: το 39% των ερωτηθέντων (ποσοστό 8% υψηλότερο από το περυσινό) δηλώνουν ως πρώτη προτεραιότητά τους για την επόμενη χρονιά να ταξιδέψουν μακριά για αναψυχή.

Συναφές και εξίσου αισιόδοξο για τις χώρες και τους επαγγελματίες που θα τους υποδεχθούν εύρημα της έρευνας είναι ότι οι καταληφθέντες από το σύνδρομο φυγής Γάλλοι είναι διατεθειμένοι να βάλουν το 2022 πιο βαθιά το χέρι τους στην τσέπη για να πραγματοποιήσουν τα αναχωρητικά τους σχέδια.

Πανδημικές αποταμιεύσεις

Σύμφωνα με την έρευνα, οι αδημονούντες περιηγητές είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν για τις εξορμήσεις της επόμενης χρονιάς 2.703 ευρώ κατά μέσον όρο (και κατ’ άτομο), από 2.518 ευρώ που δήλωναν κατά την αντίστοιχη περυσινή έρευνα ότι θα ξόδευαν. Σ’ αυτό συμβάλλει, όμως, και η καταγεγραμμένη ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης των Γάλλων και επίσης η αύξηση των αποταμιεύσεών τους κατά τις περιόδους των πανδημικών εγκλεισμών, εξηγεί η ρεπόρτερ του «Figaro» Αλεξιά Σαρντί-Ανταζάν.

Το περισσότερο διαθέσιμο εισόδημα και η ενίσχυση της εμπιστοσύνης για το οικονομικό μέλλον των πολιτών καταγράφεται όμως και στην εξέλιξη των δεικτών για την «καταναλωτική εμπιστοσύνη» σε πολλές χώρες της Δύσης.

Σε διεθνές επίπεδο το 46% των καταναλωτών πιστεύει ότι το νέο έτος 2022 θα βελτιωθεί η προσωπική οικονομική τους κατάσταση – ποσοστό που είχε καταγραφεί και στις αρχές του 2020, αλλά ήρθε η πανδημία για να διαψεύσει τις προσδοκίες πολλών, να σπείρει την απογοήτευση σε πολλούς, αλλά να προσφέρει σε άλλους, διόλου ευάριθμους, την ευκαιρία να… αποταμιεύσουν.

Είναι σαφές και επιβεβαιωμένο από διάφορες έρευνες ότι η πανδημική κρίση όξυνε τις οικονομικές και εισοδηματικές ανισότητες. Και ότι ωφελημένοι από το άνοιγμα αυτό της ψαλίδας είναι οι επιχειρηματίες, τα μεγαλοστελέχη των επιχειρήσεων και οι ασκούντες επαγγέλματα που απαιτούν υψηλή εκπαιδευτική κατάρτιση και μεγάλη εξειδίκευση.

Μάνατζερ, στελέχη, επιστήμονες

Σε ό,τι αφορά τη Γαλλία ειδικότερα, η έρευνα του Cofidis και του Institut CSA Research έδειξε ότι περισσότεροι από ένας στους δύο Γάλλους (54%) καταστρώνουν σημαντικά σχέδια για την επόμενη χρονιά. Σχέδια φιλόδοξα που μόνο προ-πανδημικώς τολμούσαν να ονειρευτούν.

Ειδικότερα οι ανήκοντες στην κατηγορία των επιχειρηματιών, των υψηλόβαθμων στελεχών και των καλά αμειβόμενων επιστημόνων επαγγελματιών, σε ποσοστό 64% έχουν την πεποίθηση ότι την επόμενη χρονιά θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η αγοραστική τους δύναμη.

Πιο επιφυλακτικοί για το μέλλον εμφανίζονται όσοι έχουν να σκεφθούν έξοδα που σχετίζονται με την οικογενειακή τους ζωή (όσοι έχουν μικρά παιδιά φερ’ ειπείν) και οι δανειολήπτες που τους βαρύνει η πληρωμή των δόσεων. Θετική αίσθηση προκαλεί το ότι το 57% των νέων Γάλλων ηλικίας έως 35 ετών δηλώνουν ικανοποιημένοι από το επίπεδο διαβίωσής τους και αισιόδοξοι για το μέλλον.

Κομπόδεμα 157 δισ. ευρώ

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας και συγκεκριμένα από το πρώτο τρίμηνο του 2020 έως τα τέλη του 2021 οι επιπλέον αποταμιεύσεις υπολογίζεται των Γάλλων θα φθάσουν στα 157 δισ. ευρώ. Πρώτη προτεραιότητα για τη διάθεση του επιπλέον αυτού εισοδήματος είναι, κατά την έρευνα Cofidis και CSA Research, σε ποσοστό 37% τα ταξίδια.

Σε ποσοστό 32% οι ερωτηθέντες δηλώνουν ότι θα διαθέσουν το 2022 ένα σεβαστό ποσό για τη συντήρηση του σπιτιού τους – 11.521 ευρώ κατά μέσον όρο.

Επίσης, 31% των ερωτηθέντων δηλώνουν την πρόθεση να δαπανήσουν για τη διακόσμηση του ιδιωτικού τους χώρου και σε ποσοστό 21% δηλώνουν την πρόθεσή τους να αγοράσουν καινούργια έπιπλα. Επίσης, οι Γάλλοι προγραμματίζουν για την επόμενη χρονιά αγορές προϊόντων υψηλής τεχνολογίας (σε ποσοστό 19%) και επίσης αγορές διαρκών καταναλωτικών αγαθών (καινούργιου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου ή/και ακινήτου).

Ανησυχία για τον πληθωρισμό

Μοναδική έγνοια των Γάλλων για την επόμενη χρονιά είναι ο πληθωρισμός. Ενδεχόμενη εκτίναξη της ακρίβειας ανησυχεί όλο και περισσότερα νοικοκυριά, σύμφωνα με τον σχετικό δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης του επίσημου γαλλικού Ινστιτούτου ερευνών Insee, που υποχώρησε στο 99 από το 101 που ήταν το Σεπτέμβριο.

Σημειωτέον ότι κάθε ένδειξη πάνω από το 100 υποδηλώνει ότι οι οικονομικά αισιόδοξοι για το επόμενο χρονικό διάστημα υπερτερούν αριθμητικά των απαισιόδοξων και κάθε ένδειξη κάτω από το 100 υποδηλώνει ότι υπολείπονται.

«Περισσότερα νοικοκυριά θεωρούσαν τον Οκτώβριο ότι το προσεχές δωδεκάμηνο οι τιμές των αγαθών και των υπηρεσιών θα συνεχίσουν να παίρνουν την ανιούσα» σημειώνει το Insee.

Και η ρεπόρτερ του «Figaro» προειδοποιεί τους αναγνώστες της ότι «αν ο πληθωρισμός συνεχίσει να ανεβαίνει, θα πρέπει ίσως να περιμένει κανείς λίγο προτού οργανώσει τις επόμενες διακοπές του».

Πηγη: ΟΤ

Πηγή: in.gr