Καθώς σε λίγες ώρες η χώρα εισέρχεται σε καθεστώς καραντίνας, που επιβλήθηκε κυρίως εξαιτίας της ραγδαίας αύξησης κρουσμάτων λόγω του συνωστισμού σε πάρτι, πλατείες, και μέσα μαζικής μεταφοράς, ο ΟΑΣΑ διαπιστώνει μεταχρονολογημένα ότι η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού έχει βελτιωθεί.

Με ανακοίνωση που εξέδωσε επισημαίνει ότι τον τελευταίο μήνα δρομολογήθηκαν 108 λεωφορεία των ΚΤΕΛ σε 33 γραμμές και πως αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ενισχυθούν περισσότερες από 60 λεωφορειακές γραμμές και να πραγματοποιούνται σε ημερήσια βάση επιπλέον 526 δρομολόγια.

Διακόσια λεωφορεία μετά το lockdown

Η ανακοίνωση αυτή όπως και η διετής σύμβαση, συνολικού κόστους 54.536.000 ευρώ, με τα ΚΤΕΛ Αττικής για τη δρομολόγηση 200 λεωφορείων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, έρχονται τη μέρα που τα κρούσματα στην Ελλάδα άγγιξαν τον εφιαλτικό αριθμό των 3.000 και μετά από αλλεπάλληλες εκκλήσεις ειδικών επιστημόνων τις προηγούμενες εβδομάδες ότι ο συνωστισμός στα μέσα μαζικής μεταφοράς, θα έχει στο άμεσο μέλλον ολέθριες συνέπειες. Όπως και συνέβη.

Η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη, συγκεφαλαίωσε τα αίτια της εκτίναξης των κρουσμάτων και δη στην Αττική, ως μία συμπερίληψη των προειδοποιήσεων λοιμωξιολόγων και ειδικών επιστημόνων που δεν σταμάτησαν λεπτό να κρουν κώδωνα κινδύνου.

Ανησυχία

Στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα MEGA και τους Ιορδάνη Χασαπόπουλο και Ανθή Βούλγαρη  η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη, μίλησε αναφορικά με τις ραγδαίες εξελίξεις στο μέτωπο του κορωνοϊού, λίγες ώρες πριν την εφαρμογή του γενικού lockdown, και ενώ η καθημερινή αύξηση των ημερήσιων κρουσμάτων, των διασωληνωμένων αλλά και των νεκρών – που την Πέμπτη έφτασαν τους 29 -, προκαλεί ανησυχία.

«Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Κάθε μέρα είχαμε τέτοια αύξηση των κρουσμάτων που αν συνεχίζαμε έτσι δε θα μπορούσαμε να τη διαχειριστούμε. Για αυτό ανακοινώθηκαν τα νέα μέτρα. Η πίεση του συστήματος υγείας ήταν τέτοια που όσο και να προσπαθούσαν οι γιατροί και οι νοσηλευτές δε θα τα βγάζαμε πέρα. Οι 187 διασωληνωμένοι σε λίγες ημέρες θα έφταναν μεγάλο αριθμό και δε θα μπορούσαμε να ανταπεξέλθουμε», είπε η κ. Παγώνη.

Πληρώνουμε τα πάρτι και τον συνωστισμό σε πλατείες και ΜΜΜ

«Πρέπει να κατανοήσουμε όλοι ότι αν δεν εφαρμοστούν τα μέτρα που θα ισχύσουν από αύριο, δε θα μπορέσουμε να βγούμε από αυτή την περιπέτεια. Προχωράμε εφαρμόζοντας τα μέτρα ώστε σε 20 μέρες να σταματήσουμε την αύξηση των κρουσμάτων. Αν δεν εφαρμόσουμε τα μέτρα φυσικά θα γίνουν περισσότερες οι μέρες. Δεν εφαρμόζουμε τα μέτρα όλοι. Ξέρετε ότι αυτές τις μέρες “πληρώνουμε” τα πάρτι που έγιναν, τον συνωστισμό στις πλατείες και στα ΜΜΜ», συνέχισε η ίδια.

Βελτίωση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης (δρομολόγηση επιπλέον λεωφορείων και μείωση χρονοαποστάσεων λόγω αύξησης του αριθμού των δρομολογίων) σε όλες τις γραμμές που εκτελούνται ήδη από τα ΚΤΕΛ, αλλά και σε κύριες γραμμές του αστικού ιστού έχει επιφέρει η ενσωμάτωση των οχημάτων στα δρομολόγια του ΟΑΣΑ από τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Οργανισμού.

Από τις αρχές Οκτωβρίου μέχρι σήμερα Παρασκευή 6 Νοεμβρίου, 108 λεωφορεία των ΚΤΕΛ έχουν ενσωματωθεί σε 33 γραμμές του δικτύου αστικών συγκοινωνιών. Σύμφωνα με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών, από τις αρχές Οκτωβρίου, οπότε άρχισε η ενσωμάτωση των λεωφορείων των ΚΤΕΛ στον πίνακα δρομολογίων του Οργανισμού, έχουν ενισχυθεί συνολικά περισσότερες από 60 λεωφορειακές γραμμές με μεγαλύτερο αριθμό δρομολογίων. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Οργανισμού, η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ έχει συμβάλει σε διάστημα ενός μήνα στην εκτέλεση επιπλέον 526 δρομολογίων σε ημερήσια βάση.

Όσον αφορά τις πληρότητες, με βάση τα στοιχεία από τις επικυρώσεις εισιτηρίων σε πρωινή ώρα αιχμής, το ποσοστό των δρομολογίων όπου κατεγράφη πληρότητα άνω του 65% ανήλθε σε 3,25% των δρομολογίων, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό, 4,41%, παρατηρήθηκε τη δεύτερη εβδομάδα του Οκτωβρίου.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα από τις επικυρώσεις εισιτηρίων, η υπέρβαση της προβλεπόμενης πληρότητας διαπιστώθηκε σε ένα ποσοστό χαμηλότερο του 5% των λεωφορειακών γραμμών κατά τον μήνα Οκτώβριο. Με τη διαρκή προσθήκη νέων οχημάτων, μέσω της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ, εκτιμάται ότι το ποσοστό αυτό θα περιοριστεί περαιτέρω, λέει η ανακοίνωση. Κοροναϊός : Εικόνες απίστευτου συνωστισμού στα ΜΜΜ – Τρύπα στο «νερό» τα επιπλέον λεωφορεία

H σύμβαση με τα ΚΤΕΛ

Η προσωρινή συνεργασία του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ Αττικής εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό για την άμεση ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού που περιλαμβάνει επίσης την προμήθεια 300 λεωφορείων ηλικίας έως 10 ετών μέσω leasing, καθώς και τη διενέργεια προσλήψεων οδηγών, μηχανοδηγών και τεχνιτών σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ.

Σύμφωνα με τη σχετική σύμβαση, η οποία αναρτήθηκε χθες στον ιστότοπο «Διαύγεια», η συνεργασία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) με τα ΚΤΕΛ Αττικής είναι για δυο χρόνια, με τις τιμές των εισιτηρίων στις λεωφορειακές γραμμές που θα εξυπηρετούνται από τα ΚΤΕΛ να είναι ίδιες με τις ισχύουσες στο υπόλοιπο συγκοινωνιακό δίκτυο του ΟΑΣΑ.

Οι εισπράξεις από τα κόμιστρα του συγκεκριμένου συγκοινωνιακού έργου αποτελούν έσοδα του ΟΑΣΑ. Μόνιμος επιβάτης σε Μετρό και λεωφορεία ο… συνωστισμός

Τα λεωφορεία

Για την εφαρμογή της σύμβασης η ΚΤΕΛ Αττικής ΑΕ και οι υπομισθώτριες ΚΤΕΛ ΑΕ Κορινθίας, Εύβοιας και Θηβών παρέχουν 200 αστικού τύπου λεωφορεία εκ των οποίων τα 164 είναι κανονικά (12 μέτρων), 30 αρθρωτά (18 μέτρων) και 6 μικρολεωφορεία (8 μέτρων).Τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ δρομολογούνται σε περιφερειακές γραμμές (Βόρειας, Νότιας, Ανατολικής και Δυτικής Αττικής) προκειμένου να ενισχυθούν τα δρομολόγια στο κέντρο της Αθήνας.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Πηγή: in.gr