του Νίκου Λιβανού

Οι επικείμενες αλλαγές στα τέλη ταξινόμησης, που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών, όπως προκύπτει από το νομοσχέδιο που δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση, αναμένεται να μεταβάλλουν τις τελικές τιμές των αυτοκινήτων στη χώρα μας, με τα περισσότερα οικονομικά οφέλη να εστιάζονται στα «πράσινα» μοντέλα, τα αμιγώς υβριδικά, τα plug-in (επαναφορτιζόμενα με ηλεκτροκινητήρα) υβριδικά οχήματα και όσα έως σήμερα πλήττονταν από την «παράλογη» φορολογία, λόγω του πλούσιου εξοπλισμού τους. Ουσιαστικά, γίνεται ένας εξορθολογισμός των τελών ταξινόμησης.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της αγοράς, το νέο σύστημα υπολογισμού των τελών ταξινόμησης θα «παρασύρει» προς τα κάτω τις τιμές των αυτοκινήτων υβριδικής τεχνολογίας, με το μεγαλύτερο όφελος (χωρίς ωστόσο ακόμη να έχουν οι νέες τιμές από την πλειάδα των περισσότερων αντιπροσωπειών αφού ακόμη το νομοσχέδιο δεν έχει ψηφιστεί) να το καρπώνονται τα μοντέλα με την plug-in υβριδική τεχνολογία και όσα εκπέμπουν πλέον κάτω από 100 γραμμάρια CO2/χλμ. και πολύ περισσότερο για τα μοντέλα με εκπομπές ρύπων CO2 έως 50 γρ./χλμ.

Σύμφωνα με τον Αντώνη Αδάναλη, μάνατζερ σε γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στη χώρα μας, το οικονομικό όφελος σε ένα Plug-in υβριδικό αυτοκίνητο που κοστίζει 55.000 ευρώ (ή 39.900 ευρώ που είναι η τιμή προ φόρων), θα αγγίξει ακόμη και τα 3.000 ευρώ. Στα πιο δημοφιλή υβριδικά μοντέλα – που κοστίζουν κατά μέσο όρο 30.000 ευρώ – το όφελος θα κυμανθεί στο όριο των 2.000  – 2.500 ευρώ. Οσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά ισχύει η πλήρης απαλλαγή από τα τέλη ταξινόμησης.

Διορθώσεις

Επίσης, εισάγεται νέο σύστημα προοδευτικής φορολόγησης επιβατικών αυτοκινήτων και αναμορφώνονται σε συνάρτηση με την παλαιότητα του οχήματος και με γνώμονα την αντιρρυπαντική τεχνολογία EURO.

Σημαντικό, ότι η κλιμακωτή φορολόγηση θα συμβάλλει ώστε να γίνουν πιο προσιτές οι τιμές των μοντέλων που διέθεταν πλούσιο εξοπλισμό. Ουσιαστικά, «διορθώνεται» όπως αναφέρουν στελέχη από την αγορά αυτοκινήτου, μια πολύχρονη φορολογική αδικία, αφού έως σήμερα η κλίμακα μεταβαλλόταν απότομα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εισαχθούν αυτοκίνητα με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, διότι υπερ-φορολογούνταν και γίνονταν ασύμφορα ως προς την αγορά.

Το νομοσχέδιο που προωθεί τις αλλαγές στα τέλη ταξινόμησης, δόθηκε στη δημοσιότητα χθες προς δημόσια διαβούλευση, και προς το παρόν ισχούν στην αγορά οι τιμές των αυτοκινήτων – λόγω και του μεγάλου στοκ που υπάρχει – όπως αναφέρουν στελέχη των αντιπροσωπειών, εξαιτίας της πανδημίας που φρέναρε σημαντικά τις πωλήσεις (έως και 80%) το δίμηνο Απριλίου – Μαΐου.

Πηγή: in.gr