Υπέρ της  άμεσης επαναλειτουργίας των καταστημάτων τάσσεται ο  Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας σε σημερινή ανακοίνωσή του.

«Είναι άξιο περιέργειας,  γιατί προκρίνεται η επαναλειτουργία των σχολείων σε σχέση με την επαναλειτουργία του λιανικού εμπορίου, το οποίο βρίσκεται για όγδοη εβδομάδα κλειστό και υπό καθεστώς οικονομικής ασφυξίας» αναφέρει ο  Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας και προσθέτει:

Κρίσιμη προτεραιότητα

«Θεωρούμε κρίσιμη προτεραιότητα την άμεση επαναλειτουργία των καταστημάτων, αρχικά έστω και με τη μορφή του «click away» και σύντομα με τη μορφή του «click in shop», προφανώς συνυπολογίζοντας τους υγειονομικούς δείκτες. H λειτουργία των σχολείων θα μπορούσε να ακολουθήσει στη συνέχεια, προβλέποντας ειδική μέριμνα για γονείς με παιδιά στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Σε καμία περίπτωση δεν δεχόμαστε για ακόμα μία φορά το λιανικό εμπόριο να είναι ο εύκολος στόχος, που ανοίγει και να κλείνει κατά βούληση, ερήμην μας. Ας μην ξεχνάμε ότι αποτελεί τον μεγαλύτερο εργοδότη της χώρας που από την αρχή της υγειονομικής κρίσης σηκώνει στην πλάτη του τεράστιο οικονομικό βάρος.

Αναμένουμε άμεσα την κρίσιμη τοποθέτηση της κυβέρνησης επί αυτού του θέματος, γιατί έπειτα από την απώλεια του τζίρου των εορτών, θα είναι καταστροφικό να χαθεί και η περίοδος των εκπτώσεων».

Διψήφιο ποσοστό ύφεσης

Η επιστροφή στον πολυπόθητο κανονικό τρόπο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων μπορεί να αποτελεί τον κύριο στόχο όλων μας, αλλά η αρμόδια Επιτροπή Λοιμωξιολόγων αποφάσισε και πρότεινε στην κυβέρνηση, πως επί του παρόντος, δεν είναι επιδημιολογικά επιτρεπτή η λειτουργία της αγοράς, ούτε καν με το click away. Με την παρούσα λοιπόν κατάσταση της αγοράς, το οικονομικό επιτελείο θα πρέπει πλέον να προετοιμαστεί για το ενδεχόμενο καταγραφής στις αρχές του έτους ενός διψήφιου ποσοστού ύφεσης».

Αυτό επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης σε δήλωση προς το ΑΠΕ και προσθέτει:

«Η δυσάρεστη αναβολή της «επαναλειτουργίας» με τη μέθοδο του click away και η απομάκρυνση της εφαρμογής του «click in shop» στο οποίο η αγορά είχε εναποθέσει τις ελπίδες της για τη περίοδο των εκπτώσεων είναι προφανές ότι θα δυσχεράνει περαιτέρω την ανάταξη της κατανάλωσης και άρα την ανάκαμψη της οικονομίας. Διαπιστώσαμε, πως το «click away» στις γιορτές, έδωσε ότι μπορούσε να δώσει, με τρείς στους δέκα καταναλωτές να το επιλέγουν, με συνολικά 35.000 επισκέψεις καθημερινά και με τις μικρές επιχειρήσεις να κάνουν κατά μ.ο. το 15% του συνήθους ημερήσιου τζίρου τους, ενώ οι μεγαλύτερες κατά μ.ο. 35%.

Η επαναφορά λοιπόν του click away και της μετεξέλιξης του σε click in shop στο λιανεμπόριο, σε συνδυασμό με την έναρξη των χειμερινών τακτικών εκπτώσεων στις 11 Ιανουαρίου, θα έδινε μία ακόμα ευκαιρία, ώστε να αποφευχθεί ένα εαρινό κύμα λουκέτων και συνακόλουθα, απωλειών σημαντικού αριθμού θέσεων εργασίας. Σημειωτέον, πως ο χειμερινός εκπτωτικός τζίρος τα τελευταία 10 χρόνια της κρίσης κυμαίνεται από 4,5 έως 5,5 δισ. ευρώ, ενώ το 2020 με 5,3 δισ. ευρώ είχε παρουσιάσει ετήσια αύξηση με 8% τον Ιανουάριο και 4,5% τον Φεβρουάριο. Οι εμπορικές επιχειρήσεις κρατώντας «μικρό καλάθι», έχουν θέσει ως ρεαλιστικό στόχο να διασώσουν τουλάχιστον το 1/3 του περυσινού εκπτωτικού τζίρου, εάν βεβαίως δοθεί εγκαίρως η ευκαιρία, έστω μιας «υβριδικής λειτουργίας» τους.

«Δοκιμάζονται οι αντοχές μας»

Είναι πράγματι ώρα κρίσιμων αποφάσεων και δυστυχώς δύσκολων επιλογών, καθώς προέχει η ευθύνη της δημόσιας υγείας και έπεται αυτή απέναντι στους ανθρώπους της αγοράς. Οι αντοχές και οι δυνάμεις μας δοκιμάζονται πολύ σκληρά από τη ψυχολογική και οικονομική κόπωση της νέας παράτασης του lockdown. Οι χειμερινές εκπτώσεις, υπό άλλες προϋποθέσεις, θα μπορούσαν να προσφέρουν ένα σωσίβιο επιβίωσης σε πολλές πληττόμενες επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου και να αποτρέψουν τον κίνδυνο πτωχεύσεων και ανεργίας. Προσώρας, τελούμε εν αναμονή…».

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Πηγή: in.gr