Η Λένα Παπαληγούρα το Σάββατο το βράδυ θα βρεθεί στο αγαπημένο της Εθνικό Θέατρο. Στη σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» η ηθοποιός θα υποδυθεί την Λόρα στον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Ουίλιαμς.

Την παράσταση -θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω live streaming- έχει σκηνοθετήσει ο Γιώργος Νανούρης και εκτός από την Λένα Παπαληγούρα παίζουν η Άννα Μάσχα, ο Κωνσταντίνος Μπιμπής και ο Αναστάσης Ροϊλός.

Λίγα λόγια για το πώς φτιάχτηκε η παράσταση μας. Ραντεβού αυτό το Σάββατο 23/1 στις 20:30

Δημοσιεύτηκε από Yorgos Nanouris στις Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2021

«Ο Γυάλινος Κόσμος», το πιο αντιπροσωπευτικό έργο του Ουίλιμας γράφτηκε το 1944 και τον καθιέρωσε ως έναν από τους μεγαλύτερους συγγραφείς του αιώνα.

Η Λένα Παπαληγούρα, σταθερή συνεργάτης του Γιώργου Νανούρη τα τελευταία χρόνια -και συνοδοιπόρος του στο υπέροχο ταξίδι της «Κατερίνας»- θα ενσαρκώσει στην σκηνή την Λόρα, την κόρη της οικογένειας Ουίνγκφιλντ.

Η Λόρα, αδερφή του αφηγητή Τομ, αντιμετωπίζει τις δυσκολίες της ζωής βρίσκοντας καταφύγιο σε έναν μικρόκοσμο από παλιούς δίσκους και γυάλινες μορφές ζώων. Η μητέρα τους Αμάντα, πρώην καλλονή του Νότου, τρέφει για τα παιδιά της μεγάλες προσδοκίες και φαντασιώνεται ένα λαμπρό μέλλον για τον Τομ και τη Λόρα.

Οι οικογενειακές εντάσεις στο μικρό διαμέρισμα του Σαιντ Λούις εκτυλίσσονται πάντα κάτω από άγρυπνο βλέμμα της κυριαρχικής Αμάντας. Η επίσκεψη του Τζίμ, συναδέλφου του Τομ, θα ταράξει τις οικογενειακές ισορροπίες και θα αλλάξει τον ρου της ζωής των Ουίνγκφιλντ.

Η Λένα Παπαληγούρα μίλησε στο in.gr για αυτό τον γοητευτικό ρόλο αλλά και για την ζωή με δύο παιδιά εν μέσω καραντίνας.

Πώς προέκυψε η συμμετοχή σου στον «Γυάλινο Κόσμο»;

Πολύ πριν έρθει ο κοροναϊός στη ζωή μας και επειδή το Εθνικό Θέατρο κάνει από πολύ πριν τον προγραμματισμό του κάλεσαν τον Γιώργο Νανούρη να κάνει μια σκηνοθεσία. Ο Γιώργος πρότεινε τον Γυάλινο Κόσμο, αμέσως με πήρε τηλέφωνο και μου πρότεινε το ρόλο της Λόρας.

Είναι ένα υπέροχο έργο, ένας ρόλος που αγαπάω από την εφηβεία μου. Είναι ένα έργο που πραγματικά χαίρεσαι να το παίζεις γιατί ενώ φαινομενικά είναι η ιστορία μιας οικογένειας, νομίζω ότι είναι τόσα τα επίπεδα που κρύβονται που από κάτω που όσο πάει ανακαλύπτεις και ανακαλύπτεις και δεν τελειώνει αυτό. Είναι από τα έργα που ονομάζουμε πια κλασικά με ένα τρόπο.

Πώς νιώθεις για αυτή την συνεργασία;

Καταρχήν είμαστε πολύ τυχεροί και ευγνώμονες που σε μια τέτοια περίοδο δουλεύουμε. Μια περίοδο που ο πολιτισμός έχει δεχθεί τεράστιο πλήγμα και οι περισσότεροι συνάδελφοι μας είναι χωρίς δουλειά σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Οπότε είμαστε ευγνώμονες που δουλεύουμε.

Κατά δεύτερον είμαστε ευγνώμονες που δουλεύουμε σε αυτό το πρότζεκτ γιατί είναι μια πολύ ωραία ομάδα. Ο Γιώργος είναι οικογένεια, είναι από τους αγαπητούς ανθρώπους που έχω στη ζωή μου και είναι πολύ ωραίο να δουλεύεις με έναν τέτοιο άνθρωπο. Είναι πολύ δημιουργικός, πολύ εμπνευσμένος, πολύ ήρεμος, είναι σε πολύ ωραία φάση. Και όλη η ομάδα αποτελείται από ανθρώπους που και εκτιμώ και θαυμάζω και σαν ηθοποιούς και σαν ανθρώπους.

Κάνατε πρόβες σε πολύ ιδιαίτερες συνθήκες. Τι σας δυσκόλεψε περισσότερο;

Το Εθνικό Θέατρο έχει πολύ αυστηρό πρωτόκολλο για πώς γίνεται η πρόβα, και με μάσκα και με αποστάσεις. Στην αρχή ήταν μια πολύ δύσκολη συνθήκη γιατί έπρεπε όλοι μας να είμαστε πολύ εφευρετικοί έτσι ώστε να μπορέσουμε το εμπόδιο να το κάνουμε κάτι δημιουργικό και να το χρησιμοποιήσουμε προς όφελος της παράστασης.

Μιλάμε για ένα έργο ψυχολογικό οπότε το θέμα της εγγύτητας είναι πολύ σημαντικό. Οι άνθρωποι αγγίζονται και το άγγιγμα έχει σημασία. Όταν μάθαμε ότι πρέπει η παράσταση να έχει τις απαιτούμενες αποστάσεις ήταν ένα τεράστιο σοκ. Αλλά χάρη στο Γιώργο και την ψυχραιμία που το διαχειριστήκαμε όλοι μας, φανήκαμε ετοιμοπόλεμοι και δημιουργικοί. Καταφέραμε την δυσκολία και την μετατρέψαμε σε κάτι που τολμώ να μπω είναι συγκινητικό.

Το έργο επιτρέπει αποστάσεις επί σκηνής;

Μιλάμε για ένα έργο το οποίο έχει αγγίγματα, έχει χορό, έχει φιλί και πολύ καθοριστικής σημασίας. Είναι πολύ σημαντικά αυτά. Ήταν δύσκολο αλλά το θέμα είναι να παραμένεις δημιουργικός και να προσπαθείς με έναν τρόπο να το χρησιμοποιήσεις αυτό προς όφελος της παράστασης.

Καλύτερα με αυτές τις συνθήκες από καθόλου;

Πρέπει να βρίσκουμε τρόπους να κάνουμε το δύσκολο… κάτι. Φυσικά καλύτερα έτσι από καθόλου. Γιατί έτσι νιώθουμε ασφαλείς και ταυτόχρονα παραμένουμε δημιουργικοί και ζωντανοί. Το ένα θέμα είναι να μην αρρωστήσουμε αλλά οι άνθρωποι πρέπει να συνεχίσουν να ζουν. Δεν μπορεί να πεθάνουν ούτε από την πείνα επειδή δεν έχουν δουλειά, αλλά ούτε από κατάθλιψη επειδή σταματάει η ζωή τους. Εγώ αυτό που προσπαθώ είναι να προσέχω πάρα πολύ αλλά να προσπαθώ να συνεχίζω με έναν τρόπο.

Είναι πολύ σημαντικό να βρεθούν τρόποι όχι με απαγορευτικό κόστος που θα αναγνωρίζουν το βάλσαμο και την παρηγοριά που προσφέρει η τέχνη και θα επιτρέψουν να ανοίξει τα θέατρα με μεγάλη ασφάλεια. Το θεωρώ πολύ σημαντικό και για να δουλέψουν οι άνθρωποι αλλά και γιατί η τέχνη έχει αυτό το ρόλο.

Πρώτα από όλα είναι οι άνθρωποι της δουλειάς που αυτή τη στιγμή είναι σε τραγικό σημείο αλλά και σίγουρα ότι το θέατρο είναι μέρος της ζωής μας. Η τέχνη προσφέρει παρηγοριά και σε τέτοιους καιρούς τη χρειαζόμαστε και δεν πρέπει να την ξεχνάμε.

Πιστεύεις ότι η τέχνη έμεινε σε δεύτερη μοίρα την περίοδο της πανδημίας;

Έμεινε σε δεύτερη μοίρα και δεν βρέθηκαν τρόποι για να μπορέσουν οι άνθρωποι να συνεχίσουν τη δουλειά τους, αλλά όχι μόνο στη χώρας μας.

Στο Εθνικό Θέατρο γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια σε μια πολύ δύσκολη περίοδο. Είναι θέμα διεύθυνσης αλλά και θέμα όλου του προσωπικού. Λειτουργούν όλοι με πολύ μεράκι και δυναμισμό αλλά σίγουρα ξεκινάει από την διεύθυνση. Να το εμπνεύσει και να δημιουργήσει τις συνθήκες ασφάλειας αλλά και τη διάθεση ώστε με έναν τρόπο να συνεχίζουμε να υπάρχουμε.

Η παράσταση είναι προσαρμοσμένη για live streaming;

Η συμφωνία για αυτές τις παραστάσεις είναι να ανέβουν κάποια στιγμή κανονικά. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να έρθει ο κόσμος στο θέατρο. Αυτό που θα δει ο κόσμος στο live streaming θα είναι ακριβώς ίδιο με αυτό που θα δει ο κόσμος στην αίθουσα.

Η παράσταση αυτή δεν φτιάχτηκε για live streaming, φτιάχτηκε για το κοινό της. Εμείς είμαστε εδώ και περιμένουμε το θαύμα για να έρθει ο κόσμος στην αίθουσα. Έχουν γίνει προσαρμογές σε σχέση με φωτιστικούς και ηχητικούς παράγοντες αλλά όχι στην δραματουργία και στις ερμηνείες.

Ελπίζουμε στο live streaming να μπορέσει να αποτυπωθεί η ατμόσφαιρα της παράστασης. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στην μαγνητοσκοπημένη παράσταση και στο live streaming. Μια μαγνητοσκοπημένη παράσταση έχει πολύ μικρότερο ρίσκο με την έννοια ότι μπορείς να πας να μοντάρεις αλλά δεν έχει αυτό το ζωντανό του θεάτρου. Ότι έστω από το σπίτι μοιράζεσαι την ίδια στιγμή μια κοινή εμπειρία. Σίγουρα θα είναι μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Θα είναι περίεργο αλλά η αγωνία μας είναι η ίδια.

Σχεδιάζεις πράγματα για το επόμενο διάστημα;

Το καλοκαίρι θα είμαστε στην Επίδαυρο με τον Γιώργο Νανούρη με την «Ιφιγένεια εν Ταύροις» παράσταση που δεν έγινε πέρυσι. Πιστεύω ότι έστω και με μειωμένη πληρότητα θα βρεθεί φέτος στο ανοιχτό θέατρο να γίνουν παραστάσεις, όπως έγιναν και πέρυσι. Για την επόμενη σεζόν κάνω συζητήσεις ήδη για κάποια καινούργια πρότζεκτ.

Πως βιώνεις την πανδημία;

Σίγουρα υπάρχει αγωνία να είμαστε καλά εγώ και οι δικοί μου άνθρωποι. Υπάρχει η συνειδητοποίηση ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο και πια δεν είναι στη θεωρία, είναι στην πράξη. Είναι τρομερό να το συνειδητοποιεί τόσο απτά. Είναι πολύ ωραία από την άλλη όταν έχεις παιδιά, μικρά όπως τα δικά μου, γιατί επιστρέφοντας εκεί παίρνεις από την αγάπη και την αθωότητα τους.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Πηγή: in.gr