Zωντανός βρέθηκε αγνοούμενος επιβάτης στην πρύμνη του Euroferry Olympia, του πλοίου στην Κέρκυρα που καίγεται από την Παρασκευή.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο άνθρωπος είναι καλά στην υγεία του, οι διασώστες έχουν επικοινωνήσει μαζί του και ήδη έχει ξεκινήσει η επιχείρηση διάσωσης.

Το πλοίο Euroferry Olympia, πάνω από 48 ώρες μετά το ξεκίνημα της φωτιάς, δε μπορεί να προσεγγιστεί από διασώστες, καθώς η θερμοκρασία είναι πάρα πολύ υψηλή.

Ο επικεφαλής της ομάδας ΕΜΑΚ που επιχειρεί στο σημείο μίλησε στον ΣΚΑΪ λέγοντας πως υπάρχει υψηλό θερμικό φορτίο αλλά και πολλά επικίνδυνα αέρια που κάνουν το πλοίο απροσπέλαστο.

«Όταν φτάνουμε κοντά, πέρα από την υψηλή θερμοκρασία, η μυρωδιά από τις εκπομπές αερίων είναι ανυπόφορη».

Τόνισε ότι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ομάδα του αυτή τη στιγμή είναι ο χρόνος παραμονής στο πλοίο. «Δεν μπορούμε να μένουμε παραπάνω από 10-15 λεπτά. Αν πέσει το θερμικό φορτίο και περιοριστεί η τοξικότητα των αερίων, θα μπορέσουμε να πλησιάσουμε, να κάνουμε διανοίξεις», τόνισε.

Χαρακτηριστικό είναι πως σύμφωνα με ειδικούς, η θερμοκρασία στο εσωτερικού του πλοίου τώρα αγγίζει τους 2.000 βαθμούς! Κάτι που δυστυχώς μειώνει πολύ τις πιθανότητες να βρεθούν ζωντανοί οι αγνοούμενοι.

Κέρκυρα: Οι μοιραίες παραλείψεις που οδήγησαν στην καταστροφή – Τι είχε δείξει ο έλεγχος στο «Euroferry Olympia»

Την ίδια ώρα ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στην υπόθεση του φλεγόμενου πλοίου, το οποίο καίγεται για περισσότερες από 40 ώρες στα ανοιχτά της Κέρκυρας. Όλα αυτά βέβαια, τη στιγμή που η αγωνία για τους 12 αγνοούμενους έχει χτυπήσει κόκκινο.

Ειδικός ερευνητής που μίλησε στον ΣΚΑΙ, επιχειρεί να «ρίξει φως» σε σημαντικές πτυχές γύρω από το συμβάν.

Με αφορμή την καταγγελία διασωθέντων, συγγενών αγνοουμένων αλλά οδηγών φορτηγών ότι οδηγοί παράτυπα κοιμόντουσαν μέσα σε αυτά, εξηγεί πως  σε κάθε φορτηγό υπάρχουν δύο οδηγοί και το εισιτήριο είναι για έναν: άρα ο δεύτερος κατά κανόνα μένει μέσα στο όχημα.

Την ίδια ώρα, ζωτικής σημασίας στοιχείο είναι ότι όταν ένα πλοίο φτάνει σε λιμάνι, το σύστημα πυρανίχνευσης κλείνει και μετά ή ξεχνούν να το ανοίξουν ή δεν το ανοίγουν γιατί υπάρχουν οδηγοί στα γκαράζ που μπορεί να καπνίζουν κατά την διάρκεια του ταξιδιού.

Μπορεί να είναι ζωντανοί οι αγνοούμενοι

Σε κάθε περίπτωση «αχτίδα αισιοδοξίας» δίνει η εκτίμηση του ειδικού πως μπορούν να βρεθούν ζωντανοί οι αγνοούμενοι αν βρίσκονται στα υπόγεια γκαράζ, υπάρχει αερισμός και καλή μόνωση για να μην περνάει ο καπνός από τη φωτιά.

Ελλιπή εγχειρίδια στον τελευταίο έλεγχο

Σημαντικό στοιχείο για την διερεύνηση της υπόθεσης αποτελούν τα ευρήματα που προκύπτουν από τον τελευταίο έλεγχο που έγινε στο πλοίο στις 16 Φεβρουαρίου καθώς όπως φαίνεται τα εγχειρίδια του για την πυρασφάλεια ήταν ελλιπή.

Παράλληλα, υπήρχαν ελλείψεις στην καθαριότητα και στις συνθήκες υγιεινής, στις εγκαταστάσεις αναψυχής, τροφοδοσίας και τραπεζαρίας

Τέλος, στους χώρους εργασίας δεν λειτουργούσε ο εξαερισμός, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα.

Σημειώνεται πως η εταιρεία του πλοίου Grimaldi Lines ανέφερε πως σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουν η φωτιά ξεκίνησε από φορτηγό που βρισκόταν στο τρίτο κατάστημα και επισημαίνουν πως το πλοίο είχε δυνατότητα να φιλοξενήσει υπερδιπλάσιο κόσμο σε σχέση με τους επιβάτες που μετέφερε.

Παράλληλα, υποστηρίζουν πως δεν υπήρχε κανείς στο γκαράζ καθώς αποτελεί πολιτική της εταιρείας να γίνονται αυστηροί έλεγχοι.

Πηγή: in.gr