Ως ένα τρανταχτό παράδειγμα «της τυχοδιωκτικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, τη στάση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης όσον αφορά στα μέσα μεταφοράς.

Ο κ. Καραμανλής, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Παραπολιτικά», δήλωσε χαρακτηριστικά: «Τώρα μιλάμε για νέα λεωφορεία! Όμως, για να φτάσουμε εδώ, χρειάστηκε να περάσουμε από το ναρκοθετημένο πεδίο που είχε στήσει ο ΣΥΡΙΖΑ στα δημόσια μέσα μεταφοράς. Στα δύο χρόνια, εκπονήσαμε συγκεκριμένο σχέδιο τεσσάρων σημείων και το εκτελούμε βήμα-βήμα: ανάταξη-ενίσχυση-προσλήψεις-ανανέωση στόλου. Παραλάβαμε 850 λεωφορεία, τώρα είναι πάνω από 1300. Σήμερα, έχουμε 3.000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων την ημέρα. Κάναμε για πρώτη φορά, μετά από δέκα χρόνια, προσλήψεις. Κάναμε συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα, φέραμε τα leasing. Στη Θεσσαλονίκη δε, η πρόοδος είναι μεγαλύτερη. Όσα παραλάβαμε από τον ΣΥΡΙΖΑ στα ΜΜΜ, είτε τα βελτιώσαμε, είτε τα αυξήσαμε.  Μόνο ένα μειώσαμε: την τιμή του εισιτηρίου, που την είχε αυξήσει η ‘πρώτη φορά Αριστερά!’», τόνισε ο υπουργός.

Το αμέσως προσεχές διάστημα, όπως είπε ο κ. Καραμανλής, θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τα πρώτα 800 νέα λεωφορεία, ηλεκτροκίνητα και σύγχρονης, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

«Και όλα αυτά, δεν τα λέμε στον αέρα – όπως δήθεν εξήγγειλε η προηγούμενη κυβέρνηση – αλλά έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τα Διαρθρωτικά Ταμεία, το Ταμείο Ανάκαμψης και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων», προσέθεσε.

«Σημαντικό για όλους μας να εμβολιαστούμε»

Ερωτηθείς για το τι μπορεί να γίνει για να πειστούν οι πολίτες να εμβολιαστούν, ο κ. Καραμανλής, ανέφερε ότι η στάση της κυβέρνησης είναι η ενδεδειγμένη: Υποχρεωτικός εμβολιασμός σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, που είναι αναγκαίες και για όλους τους υπόλοιπους, κίνητρα και νηφάλια επιχειρηματολογία. «Οι πρώτες ενδείξεις είναι ότι αυτό το μείγμα φέρνει αποτελέσματα, αλλά θα χρειαστεί να περιμένουμε για να έχουμε πλήρη εικόνα», συμπλήρωσε.

Όσον αφορά την ενδεχόμενη υποχρεωτικότητα εμβολιασμού των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, επανέλαβε ότι έως σήμερα δεν υπάρχει εισήγηση από την αρμόδια επιστημονική επιτροπή για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό τους. «Όλοι οι πολίτες, είναι πολύ σημαντικό να εμβολιαστούν.  Και για άλλη μία φορά, τους προτρέπω και εγώ να το κάνουν», κατέληξε.

«Εμείς δεν κάνουμε εγκαίνια σε μουσαμάδες»

Για το Μετρό Θεσσαλονίκης, τα αρχαία του Σταθμού Βενιζέλου και το χρονοδιάγραμμα παράδοσης του έργου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι «εμείς δεν κάνουμε εγκαίνια σε μουσαμάδες. Θα κάνουμε το Μετρό Θεσσαλονίκης πραγματικότητα. Με απόλυτο σεβασμό, ασφαλώς, στην προστασία των αρχαιοτήτων. Και τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης».

Για το χρόνο παράδοσης του έργου, είπε ότι «τρέχουμε να καλύψουμε όσο γίνεται τον χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές, με στόχο να καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε το έργο το 2023».

Γραμμή 4 – Μετρό Αθήνας: «Ποιος θα εμποδίσει το έργο; Αδιανόητο»

Στην παρατήρηση ότι υπάρχουν ορισμένες αντιδράσεις για την Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας και τον Σταθμό Εξαρχείων, ο κ. Καραμανλής, αφού υπενθύμισε ότι ο σχεδιασμός έχει γίνει από την προηγούμενη κυβέρνηση και – ορθώς – προβλεπόταν σταθμός στην Πλατεία Εξαρχείων, τώρα δεν μπορεί να διανοηθεί ότι κάποιοι θα προσπαθήσουν να εμποδίσουν την κατασκευή του.

«Η Γραμμή 4 είναι ένα έργο που η Αθήνα το περιμένει πολλά χρόνια και το έχει πραγματικά ανάγκη, γιατί θα αλλάξει την καθημερινότητά της. Ποιος θα το εμποδίσει; Και γιατί; Αδιανόητο!», όπως είπε.

Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Ο κ. Καραμανλής μίλησε και για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών δεν λένε «λόγια του αέρα» και όλα τα έργα εξαγγέλλονται – είτε πρόκειται για δημόσια, είτε για παραχωρήσεις – αφού πρώτα εξασφαλισθούν οι χρηματοδοτήσεις.

Στα σχέδια, όπως είπε, περιλαμβάνεται η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, που θα προκηρυχθεί μέχρι το τέλος του 2021. Πρόκειται για ένα έργο 3,8 χλμ. και προϋπολογισμού 370 εκ. ευρώ.

«Θα κατασκευασθεί η μεγαλύτερη υπόγεια αστική σήραγγα, 2,1 χλμ, που θα ‘πέσει’ στην Αττική Οδό. Εκτιμούμε ότι πάνω από 30.000 οχήματα θα περνούν από αυτό τον δρόμο, ενώ έχουν προβλεφθεί και έργα ανάπλασης και πρασίνου περίπου 30 στρεμμάτων, σε συνδυασμό με τα αντιπλημμυρικά έργα», τόνισε ο υπουργός.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε, επίσης, στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα, με παράλληλες σιδηροδρομικές συνδέσεις, καθώς και υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης.

«Έφτασε η ώρα του σιδηροδρομικού δικτύου»

Επιπλέον, ο υπουργός Μεταφορών έκανε λόγο για «το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα», ύψους 3,3 δισ. ευρώ, που θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών. «Έφτασε η ώρα του», είπε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι σιδηρόδρομος σημαίνει ασφάλεια, ανάπτυξη, ταχύτητα, σεβασμό στο περιβάλλον, πρόοδο, ποιότητα ζωής.

Και κατέληξε: «Το πρόγραμμά μας προβλέπει τη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με 6 μεγάλα μας λιμάνια: Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λαύριο, Ραφήνα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη. Προβλέπει, επίσης, την αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου και την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, με έργα συνολικού προϋπολογισμού πάνω από 700 εκατομμύρια ευρώ. Ενώ προχωράμε σε επανεκκίνηση των συμβάσεων  για την εγκατάσταση ειδικών σιδηροδρομικών συστημάτων στη γραμμή Αθήνα -Θεσσαλονίκη – Προμαχώνα, με στόχο τη μείωση της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 15’. Γενικότερα, μιλάμε για έργα σε όλη τη χώρα».

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Πηγή: in.gr