Eurokinissi

Η εντολή του υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου, για τη διακοπή της επέκτασης του τραμ στο Ελληνικό και την προώθηση της κατασκευής σταθμού μετρό εντός του Μητροπολιτικού Πόλου έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις από τους εργαζόμενους στο τραμ. Ήδη, το μέσο αυτό θεωρείται ως «ο φτωχός συγγενής» των δημόσιων συγκοινωνιών και η κίνηση αυτή φαίνεται να ενισχύει την αντίληψη ότι το τραμ εγκαταλείπεται υπέρ πιο δαπανηρών λύσεων.

Το υπουργείο υποστηρίζει την κατασκευή σταθμού μετρό στο πλαίσιο της ανάπτυξης της Lamda στην περιοχή, με το Δημόσιο να αναλαμβάνει το κόστος ενός έργου που θεωρείται πολύ πιο κοστοβόρο από την προγραμματισμένη επέκταση του τραμ, το οποίο είχε προγραμματιστεί να αναλάβει ο επενδυτής. Οι εργαζόμενοι στο τραμ, μέσω του Σωματείου Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής (ΣΗΤΑ), έχουν εκφράσει την έντονη δυσαρέσκειά τους για την απόφαση αυτή, τονίζοντας ότι με μια απλή εντολή δεν μπορούν να παρακάμπτονται νόμοι και προεδρικά διατάγματα.

Η επιμονή του υπουργείου να προχωρήσει με την κατασκευή του μετρό, αντί να προχωρήσει με το τραμ που είναι σαφώς πιο εύκολα και φθηνότερα υλοποιήσιμο, έχει προκαλέσει ανησυχίες σχετικά με τη μελλοντική συγκοινωνιακή πολιτική στην Αττική. Η επέκταση του τραμ έχει προβλεφθεί τόσο στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας όσο και στο Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης, και οι προσδοκίες των αρμόδιων φορέων προϋποθέτουν τη διασύνδεση της περιοχής με τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο έγγραφο της «Ελληνικό Μετρό» προς την εταιρεία ΑΒΑΞ, διευκρινίζεται ότι η απόφαση για την κατάργηση της γραμμής του τραμ αφορά το σχεδιασμό ανάπτυξης του Μητροπολιτικού Πόλου. Εν κατακλείδι, οι εκπρόσωποι του ΣΗΤΑ δεσμεύονται να αντισταθούν σε οποιαδήποτε κίνηση που αποσκοπεί στην υποβάθμιση του τραμ και στη διασφάλιση μίας αξιόπιστης συγκοινωνιακής υπηρεσίας για τους πολίτες.

Πηγή: ethnos.gr