Κινητό τηλέφωνο (Pixabay)

Τα τελευταία μήνες, η απάτη μέσω τηλεφωνικών κλήσεων φαίνεται να αποκτά ανησυχητικές διαστάσεις. Για την προστασία των πολιτών, η Ελληνική Αστυνομία (ΕΛΑΣ) εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με τις μεθόδους που χρησιμοποιούν οι απατεώνες για να εξαπατήσουν τους πολίτες μέσω κακόβουλων τηλεφωνικών κλήσεων (Vishing).

Μέσα από αυτές τις τηλεφωνικές κλήσεις, οι επιτήδειοι προσομοιώνουν επικοινωνία από δήθεν αστυνομικές αρχές, κυρίως μέσω ηχογραφημένων μηνυμάτων στην αγγλική γλώσσα. Σκοπός τους είναι η υποκλοπή προσωπικών στοιχείων και δεδομένων, με τελικό στόχο την οικονομική εξαπάτηση των θυμάτων τους.

Επιπλέον, πολύ συχνά οι απατεώνες προσπαθούν να πείσουν τους πολίτες ότι επικοινωνούν εκ μέρους αξιόπιστων οργανισμών, όπως ο ΕΦΚΑ και ο ΔΕΔΔΗΕ. Χρησιμοποιούν προσχήματα, όπως η επιστροφή χρημάτων ή η καταβολή επιδομάτων (π.χ. Market Pass), προκειμένου να αποκτήσουν ευαίσθητες πληροφορίες, όπως αριθμούς πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών και στοιχεία πρόσβασης σε ηλεκτρονικές τραπεζικές υπηρεσίες.

Πηγή: ethnos.gr