*Γράφει η Όλγα Κλώντζα

Κάθε μήνα και καλύτερα πηγαίνει η κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Ήδη ο Ιούνιος επιβεβαιώνει τις ευοίωνες προβλέψεις που θέλουν τον ελληνικό τουρισμό να σπάει ταμεία εφέτος, μετά από δύο πολύ δύσκολες σεζόν λόγω πανδημίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η επιβατική κίνηση του Ιουνίου έχει ανακτήσει ποσοστό 94% αυτής του 2019, παρουσιάζοντας βελτίωση σε σχέση και με τον Μάιο που έφτασε στο 90%. Η ενθουσιώδης επανεκκίνηση των ταξιδιών είναι γεγονός και οι εκτιμήσεις θέλουν στην κορύφωση της σεζόν τις επιδόσεις να φτάνουν, ίσως και να ξεπερνούν τα επίπεδα – ρεκόρ του 2019.

Παρά τις αλλεπάλληλες κρίσεις, που τείνουν να γίνουν η νέα κανονικότητα, πανδημία, πόλεμος στην Ουκρανία, ακρίβεια, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ανακάμπτει σταθερά. Εφέτος καταγράφει την άφιξη 6 νέων αεροπορικών εταιρειών, 6 νέα δρομολόγια και 39 νέες υπηρεσίες σε υφιστάμενες συνδέσεις. Παράλληλα, είναι πολύ κοντά η συμφωνία για την επιμήκυνση καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου της πτήσης Αθήνα – Νέα Υόρκη, που αποτελεί κι ένα πρώτο στοίχημα.

Εξάλλου, οι Αμερικανοί βρίσκονται και πάλι μεταξύ των κορυφαίων ταξιδιωτών για το αεροδρόμιο της Αθήνας. Μάλιστα, με εξαίρεση το 2021, τερμάτιζαν διαχρονικά πρώτοι, παρουσιάζοντας συνεχή αύξηση χωρητικότητας και συχνοτήτων. Αυξητικά εξελίσσεται η κίνηση από Γαλλία, Αυστρία, Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ στασιμότητα παρουσιάζει για την ώρα η γερμανική αγορά, που παραμένει μία από τις παραδοσιακές δεξαμενές για τον ελληνικό τουρισμό.

Σε κάθε περίπτωση, με τον αριθμό των πτήσεων να απέχει, αυτή τη στιγμή, μόλις 2,9% από τα επίπεδα του 2019, αυτή που έχει πλήρως ανακάμψει είναι η κίνηση εσωτερικού. Στη διεθνή επιβατική κίνηση, ο Ιούνιος παραμένει ακόμα, βάσει μη οριστικών στοιχείων, στο -9,1%, ενώ οι πτήσεις είναι λιγότερες κατά 8,4%.

Συνεχίζονται οι αφίξεις στην Αθήνα

Τα φτερά της για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ανοίγει εφέτος για πρώτη φορά η Air Albania, ο νεόκοπος εθνικός αερομεταφορέας της Αλβανίας, που ιδρύθηκε το 2018. Η εταιρεία που ξεκινά 4 εβδομαδιαίες πτήσεις μεταξύ Αθήνας – Τιράνων και αντίστροφα (Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή-Κυριακή), πετά επίσης προς Ρώμη, Μιλάνο, Μπολόνια, Πίζα, Μπέργκαμο, Βερόνα, Ζυρίχη, Βασιλεία, Λονδίνο, Ντίσελντορφ. Ακόμη, σε συνεργασία με την Turkish Airlines, που κατέχει και το 49% του μετοχικού της κεφαλαίου, πετά προς την Κωνσταντινούπολη, από όπου έχει πρόσβαση σε όλο το δίκτυο του τουρκικού αερομεταφορέα.

Επίσης, η Ethiopian Airlines επανεκκινεί αύριο επίσημα το δρομολόγιο Αντίς Αμπέμπα – Αθήνα και αντίστροφα, που σταμάτησε λόγω πανδημίας. Με την προσθήκη της Αθήνας, το διεθνές δίκτυο του μεγαλύτερου αεροπορικού ομίλου της Αφρικής θα φτάσει στους 127 προορισμούς και τους 20 στην Ευρώπη.

Μικρή η επίδραση των δυσλειτουργιών στα ξένα αεροδρόμια

Ενώ τα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια βρίσκονται στη δίνη της έλλειψης προσωπικού, που έχει φέρει ντόμινο ακυρώσεων, μεγάλες ουρές και χαμένες αποσκευές, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών δεν έχει επηρεαστεί σημαντικά. Βεβαίως, το ταξιδιωτικός χάος που επικρατεί στην Ευρώπη και οι καθυστερημένες αναχωρήσεις πτήσεων από βασικούς αερολιμένες, όπως το Χίθροου, το Σαρλ Ντε Γκολ ή το Σίπχολ, δημιουργούν αναπόφευκτα φαινόμενο ντόμινο, το οποίο όμως, σύμφωνα με πληροφορίες, παραμένει διαχειρίσιμο.

Εκεί που το τελευταίο διάστημα φαίνεται μία αρρυθμία είναι οι αποσκευές, δεδομένου ότι πολλά συστήματα διαχείρισης ανά την Ευρώπη έχουν «κρασάρει». Πρόκειται για ένα πεδίο στο οποίο το «Ελευθέριος Βενιζέλος» είχε ανέκαθεν καλές επιδόσεις, με αποτέλεσμα ακόμα και αυτά τα παράπονα να γίνονται αισθητά. Βεβαίως, είναι χαρακτηριστικές οι εικόνες που έχουν δημοσιοποιηθεί από το αεροδρόμιο Χίθροου, για παράδειγμα, με τις χιλιάδες «ορφανές» αποσκευές, λόγω προβλήματος στο σύστημα διαχείρισης.

Πηγή: ΟΤ

Πηγή: in.gr