Περίπου 3,3 δισεκατομμύρια τόνους αγαθών σε μεικτό βάρος διακίνησαν το 2020 τα λιμάνια της ΕΕ, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Εurοstat.

Πρόκειται για μια σημαντική μείωση σε σύγκριση με το 2019 της τάξης του 7%.

Αυτή η πτώση μπορεί να αποδοθεί στην πανδημία της COVID-19 και στους επακόλουθους περιορισμούς που τέθηκαν σε ισχύ σε όλα τα κράτη μέλη και παγκοσμίως.

Μετά την επίτευξη νέου υψηλού το 2019 (3,6 δισεκατομμύρια τόνοι), το μεικτό βάρος των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν στους κύριους λιμένες της ΕΕ το 2020 μειώθηκε και έφτασε στα επίπεδα του 2015.

Τα δύο τελευταία τρίμηνα του 2019 και όλα τα τρίμηνα του 2020 παρουσίασαν αρνητική εξέλιξη σε σύγκριση με τα αντίστοιχα τρίμηνα του προηγούμενου έτους. Το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο του 2020 χτυπήθηκαν ιδιαίτερα με τις μειώσεις να φτάνουν στο -13% και το -8%, αντίστοιχα.

Στην κορυφή η Ολλανδία

Η Ολλανδία παρέμεινε η μεγαλύτερη χώρα θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών στην ΕΕ το 2020. Τα ολλανδικά λιμάνια διακίνησαν 558 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων, το 17% του συνολικού όγκου θαλάσσιων εμπορευμάτων που διακινήθηκαν πέρυσι στην ΕΕ. Την Ολλανδία ακολούθησαν η Ιταλία και η Ισπανία, με μερίδιο 14%.

Τα οκτώ μεγαλύτερα λιμάνια της ΕΕ

Το Ρότερνταμ, η Αμβέρσα, το Αμβούργο, το Άμστερνταμ, η Αλχεσίρας, η Μασσαλία, η Βαλένθια και η Τεργέστη διατήρησαν τις θέσεις τους ως τα οκτώ μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευμάτων.

Ωστόσο, μόνο η Βαλένθια (+0,5%) διακίνησε περισσότερους τόνους εμπορευμάτων σε σύγκριση με το 2019.

Όλα τα άλλα λιμάνια παρουσίασαν μείωση στους τόνους διακίνησης σε σύγκριση με το 2019, με το Άμστερνταμ (-14%), το Ρότερνταμ και το Αμβούργο (και τα δύο -7%) τις πιο σημαντικές πτώσεις.

Πηγή: ΟΤ

Πηγή: in.gr