Παραγγελίες παντός καιρού… βρέξει χιονίσει, ασφάλεια μηδενική και ένας αριθμός εργατικών ατυχημάτων που παραμένει στην αφάνεια.

Τροχαίο αυτοκινήτου με διανομέα σημειώθηκε πριν από λίγες μέρες, στη Θεσσαλονίκη, με τον οδηγό του ΙΧ να εγκαταλείπει «το παιδί» στην άσφαλτο.

Ήταν το τρίτο εργατικό ατύχημα που γίνεται γνωστό που σημειώθηκε στη Θεσσαλονίκη, σε διάστημα λιγότερο από μισό μήνα.

Μάλιστα, σύμφωνα με το ΣΕΤΕΠΕ (Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Τουριστικών ΕΠισιτιστικών Επιχειρήσεων) Θεσσαλονίκη, είναι τόσο συχνά τα ατυχήματα με διανομείς, που δεν μπορείς να προσδιοριστεί ο ακριβής αριθμός.

«Σε καθημερινή βάση έχουμε περιπτώσεις συναδέλφων που εμπλέκονται σε ατυχήματα. Το τελευταίο 3μηνο από όσα γνωρίζουμε είναι τουλάχιστον 20 μετρήσιμα μέσα από τις ανακοινώσεις και τις καταγγελίες που έχουμε δημοσιοποιήσει» αναφέρει στο in.gr ο Ιωάννης Ελευθεριάδης, γενικός γραμματέας του ΣΕΤΕΠΕ.

«Σίγουρα αυτός ο αριθμός πολλαπλασιάζεται αν προστεθούν και όλες οι περιπτώσεις, αυτές που δεν επέπεσαν στην αντίληψη μας, ή δεν είχαν σοβαρές ζημιές και τραυματισμούς οπότε καλύφθηκαν από την εργοδοσία και δεν πήραν έκταση» αναφέρει.

53 δυστυχήματα σε τέσσερα χρόνια

«Όσον αφορά τα δυστυχήματα υπάρχουν 53 καταγεγραμμένα πανελλαδικά από το 2017 μέχρι σήμερα. Τον Οκτώβριο θρηνήσαμε συνάδελφο εργαζόμενο της Wolt στην πόλη μας». Τα ζητήματα ασφάλειας και τα μέτρα προστασίας των διανομέων αλλά και όλων των υπολοίπων ειδικοτήτων στον κλάδο, όπως αναφέρει ο κ. Ελευθεριάδης, για την εργοδοσία αποτελούν κόστος το οποίο στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν είναι διατεθειμένη να αναλάβει.

«Η εντατικοποίηση στο κυνήγι του κέρδους, το ξεχείλωμα των χιλιομέτρων αποστάσεων, το άνοιγμα του ωραρίου, η μηδαμινή μέριμνα για παροχή οχήματος ή έστω η κάλυψη των εξόδων συντήρησης των οχημάτων και η μη παροχή απαραίτητου εξοπλισμού, μετατρέπουν την βάρδια κάθε συναδέλφου σε επικίνδυνη αποστολή» αναφέρει συγκεκριμένα ο γενικός γραμματέας.

«Δεν ξέρουν αν θα τελειώσουν την βάρδιά τους»

«Αν μέσα σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε το ότι οι συνάδελφοι αναγκάζονται να δουλεύουν με έντονα καιρικά φαινόμενα (βροχή/χιόνι/καύσωνα κλπ), καταλαβαίνουμε πως κυριολεκτικά ξεκινάνε την βάρδια τους χωρίς να ξέρουν αν θα καταφέρουν να την τελειώσουν» προσθέτει.

Ο ίδιος ωστόσο εκτιμά πως μεγάλο ρόλο στην αύξηση των ατυχημάτων του τελευταίου διαστήματος έχει παίξει «το λεγόμενο συνεργατικό μοντέλο που έφερε ο νόμος Χατζιδάκη, το οποίο ξεπλένει την εργοδοσία από τις ευθύνες της απέναντι στην ασφάλεια και τα εργατικά δικαιώματα του εργαζόμενου, της εξασφαλίζει αύξηση κερδών και βάζει τους συναδέλφους να κυνηγάνε το μεροκάματο βάζοντας σε κίνδυνο τους εαυτούς τους για να εξασφαλίσουν ένα ανθρώπινο και αξιοπρεπές εισόδημα», επιρρίπτοντας ευθύνες στην κυβέρνηση.

Το ΣΕΤΕΠΕ και οι διανομείς που συσπειρώνονται σε αυτό έχουν ξεκάθαρες θέσεις και συγκεκριμένα αιτήματα ώστε να γίνουν καλύτερες οι συνθήκες εργασίας των διανομέων.

Αυτά που ζητούν οι διανομείς είναι:

Μέτρα προστασίας και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς

Επαναφορά των Βαρέων και Ανθυγιεινών

Καμία διανομή σε ακραίες καιρικές συνθήκες

Κάλυψη των εξόδων της μοτοσικλέτας από τον εργοδότη

Κατάλληλη προστατευτική ενδυμασία με έξοδα του εργοδότη

Τακτικοί έλεγχοι από την Τεχνική Επιθεώρηση

5μερο-7ωρο

Κάλυψη του εισοδήματος του διανομέα σε περίπτωση ατυχήματος

Χώροι ξεκούρασης με τουαλέτες και αποθηκευτικούς χώρους για τους εργαζόμενους σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες

Χιλιομετρική οριοθέτηση της ακτίνας παράδοσης παραλαβής

Πηγή: in.gr