Μια καινούργια φωτογραφία ήρθε να προστεθεί στη σχετική λίστα που φιλοξενείται στο site της Endeavor Greece, στην ενότητα που ονομάζεται Γνωρίστε τους Επιχειρηματίες μας. Η φωτογραφία προσώπου ανήκει στον Χάρη Αρβανίτη, τον συνιδρυτή & CEO της Spotawheel.

Η ένταξη του Χάρη Αρβανίτη στο δίκτυο της Endeavor – έγινε κατά το 12ο διαδικτυακό Διεθνές Πάνελ Επιλογής (ISP), το τελικό στάδιο μιας πολυεπίπεδης διαδικασίας επιλογής νέων επιχειρηματιών- κάθε άλλο παρά έκπληξη ήταν για τους ανθρώπους της αγοράς καθώς είχε προηγηθεί, μεταξύ άλλων, και το πλασάρισμα της εταιρείας στην 41η θέση μια από τις πιο αποδεκτές επιχειρηματικές λίστες. Πρόκειται για την λίστα FT1000, η οποία διαμορφώνεται βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων από τους Financial Times και Statista. Η λίστα περιλαμβάνει ευρωπαϊκές εταιρείες που πέτυχαν το υψηλότερο αθροιστικό ετήσιο ποσοστό αύξησης τζίρου μεταξύ 2016 και 2019.

Εν ολίγοις, η Spotawheel είναι και με τη βούλα ανάμεσα στις 1.000 Ταχύτερα Αναπτυσσόμενες Εταιρείες στην Ευρώπη για το 2021, καταλαμβάνοντας την επίζηλη 41η θέση!

Ας μείνουμε για λίγο ακόμη στα δεδομένα την ελληνική startup που ξεκίνησε από την Νέα Ιωνία την δραστηριοποίηση της στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για να γίνει σημείο αναφοράς για την καινοτομία και τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης της. Η ένταξη του Χάρη Αρβανίτη στο διεθνές δίκτυο της Endeavor που είναι το κλειδί για να ανοίξουν πόρτες και να δημιουργηθούν ευκαιρίες αλλά και η συμμετοχή της εταιρείας Spotawheel  στην λίστα των FT1000 έρχονται να συνδυαστούν με την μεγάλη χρηματοδότηση -έχει φτάσει πλέον κοντά στα 20 εκατομμύρια δολάρια- που έχει λάβει από θεσμικούς επενδυτές από την Ελλάδα και το εξωτερικο (VentureFriends, Velocity Partners και FJ Labs).

Το βιογραφικό

Από το profile του Χάρη Αρβανίτη στο site της Endeavor δανείζομαι βιογραφικά στοιχεία: Eίναι CEO και συνιδρυτής της Spotawheel, ενώ είναι λάτρης των αυτοκινήτων. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στον τομέα της Διοίκησης και Οργάνωσης Επιχειρήσεων από το Carnegie Mellon, Tepper School of Business, ενώ έχει πτυχίο Οικονομικών από το Πανεπιστήμιο του Πειραιά. Πριν την ίδρυση της Spotawheel, εργάστηκε στην McKinsey & Company και στον όμιλο του ΟΤΕ, όπου ήταν επικεφαλής πολυάριθμων πρωτοβουλιών στους τομείς στρατηγικής και εξυπηρέτησης πελατών αφήνοντας παγκόσμιο αποτύπωμα.

Από το ίδιο site και μια σύντομη περιγραφή της εταιρείας Spotawheel: « Όπως συμβαίνει σε πολλές αγορές, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές αντιμετωπίζουν δυσκολίες όταν πρόκειται για την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.

Με κύριο στόχο να αλλάξει τα δεδομένα σε αυτόν τον τομέα, η Spotawheel ξεκίνησε ως κινητή ομάδα παροχής μηχανικών υπηρεσιών προσφέροντας τις υπηρεσίες της έξω από τα σημεία πώλησης προκειμένου να κατευνάσει τις ανησυχίες των αγοραστών.

Στο πέρασμα του χρόνου, η εταιρεία εξελίχθηκε σε full-stack πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Η εταιρεία προσφέρει ποιοτικά προϊόντα και διαφανή εμπειρία για μια κατηγορία πελατών που είναι συνήθως υποεξυπηρετούμενοι και προσδίδουν μεγάλη σημασία στην αξία του προϊόντος.

Μέχρι σήμερα, η Spotawheel έχει πουλήσει χιλιάδες οχήματα στην Ελλάδα και την Πολωνία, ενώ σχεδιάζει να επεκταθεί δημιουργώντας μια πανευρωπαϊκή πλατφόρμα, που θα της επιτρέψει να αξιοποιήσει την τεράστια αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αξίας 540 δισεκατομμυρίων δολαρίων με ετήσιες συναλλαγές που αφορούν τους τελικούς χρήστες που ξεπερνούν τα 35 εκατομμύρια δολάρια».

Η Spotawheel -με συνιδρυτές τον Χάρη Αρβανίτη, τον Κυριάκο Αγαδάκο και τον Χρήστο Ζη- ξεκίνησε να λειτουργεί με ένα κεντρικό στόχο: Να δίνει έγκυρες απαντήσεις και αποτελεσματικές λύσεις στο πρόβλημα του ελέγχου του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου την στιγμή της αγοράς του. Και αυτές οι απαντήσεις δόθηκαν και οι λύσεις βρέθηκαν. Και αυτό με τη χρήση της τεχνολογίας. Η τελευταία συνέβαλε και στον μετασχηματισμό της διαδικασίας αγοράς και πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Η εταιρεία δίνει στον υποψήφιο αγοραστή τη δυνατότητα να επιλέξει από την πλατφόρμα το αυτοκίνητο που θέλει να δοκιμάσει και αναλαμβάνει να του το παραδώσει για δοκιμή σε όποιο σημείο της χώρας επιλέξει. Παράλληλα, δίνει τη δυνατότητα επιστροφής χρημάτων εντός 7 ημερών από την αγορά του αυτοκινήτου αλλά και εγγύηση 5 ετών – τη μεγαλύτερη εγγύηση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχει δείξει τεράστια δυναμική, ειδικά το 2020, δηλώνει η Μαίη Γαλάνη, Commerce Portfolio Lead της Endeavor και εκτιμά ότι η δυναμική θα συνεχιστεί, επισημαίνοντας όμως και το ιδιαίτερο πλεονέκτημα της Spotawheel: «Οι περισσότεροι παίκτες εστιάζουν τοπικά, σε αντίθεση με την Spotawheel που έχει καταφέρει να αναπτύξει ένα cross-border και scalable μοντέλο. Η μέχρι τώρα ανάπτυξη της εταιρείας είναι εντυπωσιακή και ο Χάρης με την ομάδα του είναι έτοιμοι να την οδηγήσουν στο επόμενο στάδιο. Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που θα υποστηρίξουμε την πορεία τους προς την κατάκτηση της Ευρωπαϊκής αγοράς!»

Πριν από λίγους μήνες έγραφα για «τα επόμενα 10 εκατομμύρια ευρώ για την Spotawheel», κάνοντας μια ιδιαίτερη αναφορά σε ένα πρόσωπο,  τον Fabrice Grinda – early investor στον κολοσσό Alibaba. Αντιγράφω ένα μικρό απόσπασμα από εκείνη την δημοσίευση: «Τι να σημαίνει εν τέλει όταν σε έναν από τους γύρους χρηματοδότησης της εταιρείας σου συμμετέχει το fund, συνιδρυτής του οποίου είναι ο κατά Forbes Νο1 Angel Investor στον κόσμο;  Ακόμη περισσότερο αν η εταιρεία σου βρίσκεται στο ίδιο κάδρο των επενδύσεων του fund με κολοσσούς όπως το Alibaba… Σταματώ εδώ. Μιας και τα πράγματα χρειάζονται εξηγήσεις.

Ας τα πάρουμε όλα από την αρχή. Το έγκυρο TechCrunch δημοσίευσε πριν από λίγα 24ωρα την είδηση για ένα νέο γύρο χρηματοδότησης της Spotawheel , μιας startup εμπορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που δραστηριοποιείται σήμερα σε δύο ευρωπαϊκές αγορές – εκείνες της Ελλάδας και της Πολωνίας. Ένας γύρος που έφτασε τα 10 εκατομμύρια ευρώ αν σε αυτό το ποσό συμπεριληφθούν εκτός από τη συμμετοχή στο κεφάλαιο και τα νέα δάνεια. Επικεφαλής του νέου γύρου το VentureFriends, ενώ στο γύρο συμμετείχαν το Velocity.Partners, το εξ Αμερικής FJ Labs αλλά και ιδιώτες Έλληνες με χοντρά πορτοφόλια που προασπίζουν την ιδιωτικότητα των επενδυτικών επιλογών τους.

Αλλά, ας έρθουμε στο FJ Labs και στον έναν εκ των συνιδρυτών του Fabrice Grinda. O 46χρονος Γαλλικής καταγωγής κοσμοπολίτης επενδυτής τρέχει το startup studio και το venture fund – τα δύο συστατικά μέρη του FJ Labs- με τη συνεργασία του συνεταίρου του, Jose Marin.

Οι επιδόσεις του Fabrice – που άρχισε να επενδύει και να κερδίζει χρήματα από τα 23 του χρόνια- δεν μπορούν να μπουν καν στο ζύγι. Απλά, δεν υπάρχουν λόγια μιας και αυτά υπερκαλύπτονται από νούμερα και μεγέθη. Ο ίδιος πιστώνεται 150 exits (επιτυχημένες εξόδοι) από 500 επενδύσεις όπου είχε συμμετάσχει ως angel investor. Ο ίδιος έχει υπηρετήσει ως Διευθύνων Σύμβουλος σε τρεις πολυεθνικές εταιρείες και έχει ένα εντυπωσιακό ιστορικό ως early investor στην Alibaba, Flexport, Delivery Hero, Betterment και Brightroll.

Ιστοσελίδα – κολοσσός

Πριν από την FJ Labs, o Fabrice ήταν συνιδρυτής και συν-διευθύνων σύμβουλος της OLX, μιας από τις μεγαλύτερες ιστοσελίδες στον κόσμο με περισσότερους από 300 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες ανά μήνα. Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε 30 χώρες και απασχολεί πάνω από 5.000 υπαλλήλους. Το OLX είναι ο μεγαλύτερος ιστότοπος με αγγελίες στην Ινδία, τη Βραζιλία, το Πακιστάν, την Πολωνία, την Ουκρανία, τη Ρωσία, την Πορτογαλία και πολλές άλλες αναδυόμενες αγορές.

Πριν από την OLX, ο Fabrice ήταν Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της Zingy, μιας εταιρείας περιεχομένου για κινητά  που η απογείωση της σε τζίρο και κέρδη δεν άργησε καθόλου να έρθει. Ο Fabrice ξεκίνησε το επιχειρηματικό του ταξίδι το 1998, στα 23 του χρόνια».

Από το αρχείο μου ανέσυρα μια παλαιότερη συνομιλία μου με τον Χάρη Αρβανίτη: «Πριν από χρόνια ονειρευτήκαμε μία διαφανή αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αφού παραλίγο να την πατήσουμε εμείς οι ίδιοι. Δημιουργήσαμε τη Spotmechanic, τη 1η υπηρεσία επιτόπιων ελέγχων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

Μέχρι σήμερα, η ομάδα της Spotmechanic έχει βοηθήσει χιλιάδες ανθρώπους να πάρουν τη σωστή απόφαση. Με τον πιο αυστηρό έλεγχο της αγοράς και τη παροιμιώδη αξιοπιστία των μηχανικών μας, αποκτήσαμε φανατικούς υποστηρικτές, αλλά και εχθρούς, επαγγελματίες και μη.

Όλα αυτά επειδή λέμε όλη την αλήθεια γραπτώς και με φωτογραφίες. Με τη Spotmechanic καταλάβαμε πόσο βαθύ είναι το πρόβλημα στην αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Με τη Spotawheel το λύνουμε.

Η Spotawheel είναι η φυσική συνέχεια αυτής της προσπάθειας, ένα μοντέλο εμπορίας αυτοκινήτων που βασίζεται στην εμπιστοσύνη και τη διαφάνεια».

Πάλι από το αρχείο μου ανασύρω μια συνομιλία με τον Χάρη Αρβανίτη: «Βίωσα στο πετσί μου το πρόβλημα στην αγορά του μεταχειρισμένου όταν προσπάθησα με τον Χρήστο Ζη και τον Κυριάκο Αγαδάκο το καλοκαίρι του 2014 να βρω ένα ασφαλές 7θέσιο μεταχειρισμένο για την οικογένειά μου που μεγάλωσε απότομα (δίδυμα)! Μέσα σε 3 μήνες εντατικού ψαξίματος ήρθαμε αντιμέτωποι με όλα τα ευτράπελα της αγοράς: παραπληροφόρηση ή απόκρυψη πληροφοριών, γυρισμένα χιλιόμετρα, κρυφά μηχανικά προβλήματα, ιστορικά σοβαρών ατυχημάτων, ψεύτικα βιβλία service και πλαστά έγγραφα, εισαγωγές “αγνώστου πατρός” κ.τ.λ. Είδαμε δεκάδες αυτοκίνητα ιδιωτών και εμπόρων, ενώ σε όλα τρέχαμε αφήνοντας στην άκρη τις δουλειές μας, προσπαθώντας να κανονίσουμε με τους ιδιοκτήτες τον χρόνο και τον τόπο του ελέγχου του αυτοκινήτου. Πραγματικός εφιάλτης! Από το πρόβλημα αυτό λοιπόν προέκυψε και το όραμα της αλλαγής αυτής της αρρωστημένης κατάστασης. Οραματιστήκαμε μια αγορά μεταχειρισμένων όπου θα υπάρχει απόλυτη εμπιστοσύνη, διαφάνεια, ευκολία και πάνω από όλα αξία για τον πελάτη!». Αυτή ήταν η ιδέα και ακολουθεί πάλι από τον ίδιο η εξιστόρηση της υλοποίησης της: «1) Πρώτα θέσαμε τον στόχο να φτιάξουμε το μοντέλο της Amazon για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Απόλυτη εμπιστοσύνη, 1-click διαδικασίες, εμμονή με την εμπειρία του πελάτη, δικαίωμα επιστροφής χωρίς ερωτήσεις, online customer feedback, ελαχιστοποίηση του κόστους μέσω της τεχνολογίας.

2) Έπειτα δώσαμε βάση στο να χτίσουμε την εμπιστοσύνη, δημιουργώντας τη Spotmechanic τον Απρίλιο του 2015, το μεγαλύτερο σήμερα δίκτυο μηχανικών στην Ελλάδα που πραγματοποιεί εξονυχιστικούς επιτόπιους έλεγχους σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ιδιωτών και εμπόρων για λογαριασμό των δυνητικών αγοραστών τους, δίνοντας τα αποτελέσματα γραπτώς, σημείο-σημείο, με φωτογραφίες για κάθε εύρημα. Η Spotmechanic κατάφερε φοβερά νούμερα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, ολοκληρώνοντας πάνω από 4.000 ελέγχους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με 92% customer satisfaction και 0,1% problem rate. Παράλληλα μας έδωσε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε την αγορά εκ των έσω, ώστε να αντιληφθούμε πόσο πραγματικά μεγάλο ήταν το πρόβλημα.

3) Ένα χρόνο μετά ήμασταν έτοιμοι να προσφέρουμε την ολοκληρωμένη λύση στον κόσμο, κι αυτή δεν ήταν άλλη από τη Spotawheel».

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Πηγή: in.gr