Πόσο εύκολο είναι να «πετάξεις» μια επένδυση στα «σκουπίδια», μια επένδυση με διεθνή αντίκτυπο με φορέα υλοποίησης μια εταιρεία- προϊόν σύμπραξης δύο κορυφαίων Γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών; Και αυτό γιατί ως ελληνική Κυβέρνηση έχεις επιλέξει έως τώρα να διατηρείς ένα παρωχημένο θεσμικό πλαίσιο για τις αστικές μετακινήσεις.

Ο Marc Berg, διευθύνων σύμβουλος της FREE NOW – σύμπραξη της BMW και της Daimler- που ελέγχει μετοχικά την εταιρεία BEAT σε αποκλειστική δήλωση του στο in.gr ήταν κάτι παραπάνω από σαφής:« H FREE NOW εξετάζει μια νέα επέκταση των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα, πιθανότατα με τη δημιουργία ενός νέου customer experience center που θα εξυπηρετεί τις κεντρικές αγορές του γκρουπ και θα τεστάρει τεχνολογίες βελτίωσης της εμπειρίας του χρήστη.

Η ελληνική Κυβέρνηση πρέπει να δει τη Beat ως μία μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στην τεχνολογική καινοτομία γύρω από την κινητικότητα.

Η Beat στη Λατινική Αμερική είναι η καλύτερη πιστοποίηση του ελληνικού ταλέντου, ωστόσο η έλλειψη ενός θεσμικού πλαισίου στην Ελλάδα, θέτει όρια για τη περαιτέρω ανάπτυξη εντός των συνόρων. Μια νέα οπτική γύρω από τις ψηφιακές μετακινήσεις θα δώσει σημαντική ώθηση σε όλο το τεχνολογικό οικοσύστημα και θα προσελκύσει ταλέντο από ολόκληρο τον κόσμο στην Αθήνα».

Η στρατηγική της Beat

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά, τοποθετώντας στο χάρτη μία προς μία τις ψηφίδες. Την ώρα που στις Βρυξέλλες η Κομισιόν για πρώτη φορά δημοσιοποιούσε την πρόθεσή της για κοινούς ευρωπαϊκούς κανόνες στην αγορά των μετακινήσεων μέσα από ψηφιακές εφαρμογές, στην Αθήνα η BEAT και η μητρική της FREE NOW άνοιξαν για πρώτη φορά δημόσια τα χαρτιά τους για την στρατηγική τους όπως εκείνη εκφράζεται ή μπορεί να εκφρασθεί μέσα από τα επόμενα επιχειρηματικά και επενδυτικά βήματα. Πιο συγκεκριμένα, με την παρουσία τους σε ψηφιακή εκδήλωση για το μέλλον των αστικών μετακινήσεων, τόσο ο Γεν. Διευθυντής της Beat στην Ελλάδα, Βασίλης Ντάνιας, όσο και για πρώτη φορά ο CEO του Group της FREE NOW Marc Berg θέλησαν να ξεδιπλώσουν την στρατηγική τους που αναμφίβολα περνάει – κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις- από την Αθήνα και την Ελλάδα.

Η γερμανική εταιρία, που αποτελεί σύμπραξη της Daimler και της BMW, επιχειρεί σήμερα σε 18 αγορές και περισσότερες από 150 πόλεις, αποτελώντας τη μεγαλύτερη εταιρία του είδους στην Ευρώπη και την ταχύτερα αναπτυσσόμενη στη Λατινική Αμερική υπό τη «σημαία» της Beat, που γεννήθηκε από το Ν. Δρανδάκη σε ένα μικρό γραφείο επί της Ομήρου στην Αθήνα.

Μιλώντας στη ψηφιακή εκδήλωση για τις επιπτώσεις της πανδημίας, ο M. Berg τόνισε πως η ελληνική αγορά ανέκαμψε γρηγορότερα από κάθε άλλη στην Ευρώπη μετά το πρώτο κύμα, δείγμα της εμπιστοσύνης των πολιτών στις υπηρεσίες της ψηφιακής εφαρμογής.

Όπως τονίζουν αναλυτές, η FREE NOW έχει επενδύσει περισσότερα από 210 εκατ. ευρώ στη Beat από το 2017 με κορυφαία αποτελέσματα στη Λατινική Αμερική. Παρ΄όλα αυτά, το νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα, παραμένει το πλέον παρωχημένο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ ήδη εκκρεμούν οι υποθέσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Για το λόγο αυτό ο CEO της FREE NOW επιβεβαίωσε την εμπιστοσύνη του ομίλου στην Ελλάδα και στο ταλέντο των ανθρώπων της, όμως έστειλε και τα μηνύματα του προς την ελληνική Κυβέρνηση, ιδιαίτερα προς το αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών: «Είναι δύσκολο να ενθαρρύνεις τους μηχανικούς, τους αναλυτές δεδομένων ή όλα τα άλλα στελέχη να αναπτύσσουν προϊόντα που είναι εξαιρετικά επιτυχημένα στη Λατινική Αμερική, αλλά οι ίδιοι δεν μπορούν να τα απολαύσουν στην Αθήνα όπου και δημιουργούνται, επειδή η νομοθεσία παραμένει παρωχημένη» τόνισε, και υπογράμμισε: «Εάν θέλουμε να προσελκύσουμε ταλέντο ή να κρατήσουμε τους ανθρώπους μας χαρούμενους με τη δουλειά τους, θα πρέπει να μπορούν και οι ίδιοι να απολαύσουν τις επιτυχίες τους. Είμαστε ανοιχτοί συνεπώς να δουλέψουμε με την Κυβέρνηση, για το πώς μπορεί το θεσμικό πλαίσιο να οδηγήσει σε περισσότερη καινοτομία και ανάπτυξη».

Το μέλλον στις ψηφιακές πλατφόρμες

Σε ότι αφορά τα επόμενα βήματα, ο M. Berg ήταν σαφής. Το μέλλον της αστικής μετακίνησης βρίσκεται στις ψηφιακές πλατφόρμες και θα είναι πολυτροπικό (multimodal), δηλαδή θα περιλαμβάνει ένα σύνολο επιλογών μετακίνησης, που θα διατίθενται στους πολίτες, μέσα από μία ολοκληρωμένη τεχνολογική προσέγγιση. Σε ότι αφορά την προοπτική του Mobility as a Service (MaaS) και στην Ελλάδα, ο κ. Berg σημείωσε ότι δεν είναι πολύ μακριά, ωστόσο το θεσμικό πλαίσιο χρειάζεται εκσυγχρονισμό για να μπορεί η Beat μέσα από την τεχνολογία της FREE NOW να προσφέρει δυνατότητες στους πολίτες, αντίστοιχες με αυτές που σήμερα απολαμβάνουν οι χρήστες των εφαρμογών του ομίλου στη Γαλλία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο ή την Πορτογαλία: Ταξί, e-scooters, e-bikes, Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Η σημαντικότερη είδηση για τα ελληνικά δεδομένα πάντως, ήρθε από το Βασίλη Ντάνια. Ο Γεν. Διευθυντής της Beat για την ελληνική αγορά προανήγγειλε πως η Beat θα παράσχει σημαντικά οικονομικά κίνητρα για όλους τους παλιούς και νέους συνεργάτες της οδηγούς, ώστε να αντικαταστήσουν τα συμβατικά τους οχήματα με ηλεκτρικά μέχρι το τέλος του 2021. Όπως τόνισε, η Αθήνα είναι μία επιβαρυμένη περιβαλλοντικά πόλη, γεγονός που επιδεινώνει και την πανδημία, καθώς σύμφωνα με μελέτες, η θνησιμότητα από τον COVID-19 συνδέεται με τη μόλυνση της ατμόσφαιρας. «Σύμφωνα με τα δεδομένα μας, με στοχευμένες κινήσεις στήριξης των ιδιοκτητών ταξί από την Πολιτεία, όλα τα ταξί της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα μπορούσαν να είναι ηλεκτρικά μέσα σε 3-5 χρόνια, μηδενίζοντας το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα».

Αξίζει να σημειωθεί πως το ενδιαφέρον της Beat για μετακινήσεις μηδενικών ρύπων δεν είναι νέο. Έχει εδώ και μήνες επενδύσει συστηματικά στην ηλεκτροκίνηση στη Λατινική Αμερική, με την αγορά εκατοντάδων οχημάτων Tesla, ένα καινοτόμο project υψηλών υπηρεσιών, το οποίο εμπνεύστηκε και υλοποίησε ο ιδρυτής και μέχρι πρόσφατα CEO της εταιρίας Ν.Δρανδάκης.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Πηγή: in.gr